Coromandel holiday - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Savannah - WaarBenJij.nu Coromandel holiday - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Savannah - WaarBenJij.nu

Coromandel holiday

Blijf op de hoogte en volg Savannah

12 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Lieve vrienden en familie,

Ik weet dat het een tijdje geleden is dat ik mijn laatste update heb geplaatst, excuses hiervoor! De tijd is enorm gevlogen, want ik zit inmiddels op het Thailandse eilandje (7 km bij 4 km breed) Samed. Daar kom ik later nog wel op terug. Ik zal mijn laatste maandjes nog in een paar updates proberen samen te vatten voor ik terug keer in de tegenwoordige tijd.
Coromandel in maart

Na mijn uitgebreide roadtrip op het zuidereiland had ik al geaccepteerd dat er geen vrije dagen meer zouden zijn en dat dat mijn laatste vakantie was. Toch niet! Tabea uit Duitsland die destijds op dezelfde dag als ik begonnen was met werken, zou binnenkort vertrekken na zes maanden. Voordat zij terug keerde naar Europa zou zij nog wat gaan reizen in Nieuw-Zeeland en onverwachts kwam toen de planning dat ik haar zou joinen! Ik werk negen maanden bij AgResearch en heb daardoor 8 verlof dagen kunnen inzetten om rond te reizen met Tabea! Opnieuw, was er niet echt een planning, wel een zeer flexibele en globale route.

Dag 1: Op de vroege maandag ochtend haalde wij onze mini toyota op in Palmerston North. Het was een mooie dag en wij vervolgde een lange weg, emt tussenstop in Rotorua, naar Tauranga (~6 uur rijden). Ongepland kwamen wij dan in de hostel ‘Apple tree Bay’ uit. Ondanks de fitnesapparaten op het terras en het mooie uitzicht, is het geen aanrader! Dit was een backpackers hostel waar jongeren van over heel de wereld verbleven om te werken. De eigenaar en zijn vrouw hielpen hen aan werk (kiwi’s plukken of iets in die richting) waarvoor zij in ruil verplicht waren daar te verblijven. Tabea en ik gooide een muntje wie in welke kamer mocht: zij belande in de vrij schone dameskamer en ik in de gemengde kamer. De zes stapelbedden waren heel wiebelig en er lagen allerlei (zand?)korrels in mijn bed. Ik heb dan ook met slaapzak geslapen. Toen Tabea en ik na het avondeten alleen met zn tweeën in haar kamer het een ander aan het plannen waren, komt ineens de eigenaar binnen in zijn badjas en een glas wijn in de hand. Heel saai bleven we hem vragen naar plaatsjes die we konden bezoeken en hoe het weer daar was blabla, tot hij uiteindelijk zelf weer vertrok. Het was duidelijk aan te voelen dat iets in dat hele hostel niet helemaal klopte… In de ochtend waren we beide opgelucht om in goede orde te zijn opgestaan en zijn maar weer zo snel mogelijk de weg op gegaan. Dag Tauranga!

Dag 2: Wij reden door naar Mount Manganui en hebben daar de berg beklommen en uren lang een goed gesprek gevoerd met het fantastische uitzicht op de stad en omgeving alsof het de normaalste plek was om even bij te kletsen. Het was een fantastische dag!

Dag 3: Na overnacht te hebben in Wangamata deden we in de ochtend een tocht naar een waterval in de buurt. Boven aan de waterval, letterlijk van waar het water naar beneden kletst, hebben wij gelunched en gingen daarna door naar Haihei. Dit is een heel rustig en natuurlijk strandgebied. Bij de receptie had Tabea gevraagd of er een MacDonald in de buurt was (voor wifi). De jongen dames begonnen te lachen en zeiden dat Tabea haar mond moest gaan wassen! Tabea kon deze reactie niet zo goed waarderen .. 

Dag 4: Na het ontbijt vertrokken wij naar Cathedral Cove. Een van de dingen die op mijn lijst staat van prachtige dingen die ik heb gezien: Na een wandeltocht van ~30/45 min kwamen we aan op een strand die halverwege onderbroken word door een grot. Een bijzonder iets!!! Op de terugweg struikelde ik nog even over de rotsen. Gelukkig had Tabea een EHBO kit en was blij dat deze eindelijk gebruikt werd! ;D
Wij vervolgde daarna naar de bekende hot water beach: een strand waar je tijdens het eb getij (of was het vloed?) gaten kan graven en in warm tot heet (de temperaturen kunnen oplopen tot 60°C!) water kan gaan liggen. Wij kwamen aan rond 6 uur s’avonds en ik heb nog nooit zoveel mensen op zo een kleine strand oppervlakte gezien. Het was een grappig gezicht: het strand was languitgestrekt, maar honderde mensen lagen in gaten op enkele vierkante meters. Het werd nog bijzonderder toen Tabea riep ik kan het niet geloven!! Ik dacht dat ze het over al die mensen had, maar wat bleek: ze zag een oude schoolvriend van haar!! Zij hadden samen op de basisschool gezeten en hij was nu met zijn vriendin voor bijna een jaar aan het rondreizen in een campervan en werken. ( Veel jongeren WOOFen in Nieuw-Zeeland: Working On Organic Farms in ruil voor een salaris en onderdak). Wij overnachtte in het gezellig Turtle Cove hostel in Whitianga. Zowel Tabea en ik waren moe en namen nog een douche, waaronder wij luidkeels aan het zingen waren, omdat er toch niemand boven leek te zijn. Toen wij naar beneden gingen voor het avondeten, kwam een jongen mij vragen of wij daarnet aan het zingen waren? Hij vertelde dat hij een naar boven was gelopen en toen ons gezang hoorde. Een beetje beschaamd voor de overlast bevestigde ik dat wij dat waren. En hij antwoorde: Ït was one of the most beautiful things he had heard” Hahahha!

Dag 5: Vandaag gingen wij naar New Chums Beach die door een Engels tijdschrift uit was geroepen tot een van de twintig mooiste stranden in de wereld. Na een tocht door de rotsen kwamen wij aan op de plek: een heel rustig en languitgestrekt strand. Er waren grote golven en het water was erg helder. In het begin leek het niet zo speciaal, maar het was toch wel en mooie plek als je eenmaal in het water bent. Wij belanden daarna in het Lions hostel in Cormandel town: een heel leuk, persoonlijk en hippie-achtige plek! Er groeiden druiven in de tuin, die wij mochten plukken en eten, heerlijk!

Dag 6: In de ochtened hebben wij de Kauri Bush walk gedaan en vervolgden toen naar de Diving Creek cafe: ook een gezellige hipie plek! Het was prachtig weer and life was good<3
Onderweg naar de volgende stad maakten Tabea en ik bijzondere foto’s op een klif naast een weg. Het was een geweldig uitzicht, en de klif was stijl en eng! Met trillende benen legden we het uitzicht vast en het feit dat auto’s en brommers aan het toeteren waren, maakte het niet makkelijker! De geweldige foto’s en memorabele avontuurlijk gevoel zijn het wel waard geweest

Dag 7: In het hostel in Thames kwamen we weer een interessant persoon tegen. De 10 personen kamer deelden wij alleen met een Italiaanse man die niet verlegen was en graag zijn niet zo geloofwaardige verhalen met ons deelde. Om van hem af te komen moesten Tabea en ik weer zeer saai over komen en over de Italiaanse politiek te praten.

Dag 8: Na een korte stop in Wanganui reden we langzaam weer de realiteit in. Na een smsje van mijn supervisor die dacht dat ik vandaag weer op het werk zou zijn, was ik snel genoeg weer in de work-mode. Maar het was een heerlijke en zonnige onverwachtse vakantie!!! De Coromandel peninsula is een zekere aanrader voor de Nieuw-Zeelamandse vakantie ganger! Ik was er zonder dat ik het door had echt aan toe en was weer ready voor the upcoming weeks :D


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Savannah

Actief sinds 08 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1117
Totaal aantal bezoekers 5302

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 15 Juni 2014

Down Under in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: